SketchUP + V-ray SketchUP

SketchUP + V-ray SketchUP

مدت: 44 ساعت

تعداد جلسات: 11 جلسه

شرح و سرفصل ها

برنامه قسمت اسکچاپ

قسمت اول: آشنایی با اسکچاپ

  1. اسکیمای ذهنی کلی از نرم افزار اسکچاپ و شناخت جنبه های مختلف
  2. نیازهای اسکچاپ از نظر زیر ساخت های نرم افزاری و سخت افزاری
  3. نحوه ی نصب اسکچاپ 2021 و کرک کردن
  4. شناخت محیط کاربری

قسمت دوم:ابزار های مدلینگ

  1. ابزارهای  principal و نحوه ی حرکت کردن در محیط 3 بعدی
  2. ابزارهای تولبار Draw
  3. ابزارهای تولبار Edit و Push/pull و Rotate و Move و Offset وFollow me و Scale

قسمت سوم: مدیریت و سازماندهی دادن فایل ها

  1. مفهوم کامپوننت و گروه Component- Group
  2. Layer وoutliner
  3. مدیریت فایل های ایمپورتی

قسمت چهارم: تکسچرینگ و متریال

  1. مفهوم تکسچر و متریال
  2. مفهوم UV

قسمت پنجم: ابزارهای مهندسی

  1. ورکشاپ صحنه داخلی ابزارهای تولبار Construction
  2. ورکشاپ صحنه خارجی ابزار sandbox
  3. ابزارهای Solid Tools

قسمت ششم: خروجی های اسکچاپ

  1. مفهوم آنتی آلایز و انواع style
  2. فاکتور  دوربین ( زاویه ی لنز - پرسپکتیو بودن یا نبودن - نمای کاملا مستقیم )  
  3. انیمیشن سازی در اسکچاپ
  4. انواع خروجی هایی

قسمت هفتم: جمع بندی

  1. Match photo
  2. محاسبات دقیق نور و سایه در روز ها و ساعت های مختلف سال
  3. تنظیمات preferences
  4. توضیحات بسیار کلیدی در مورد Autosave  و Backup و Auto fix problem
  5. Info  و Model Info

 

برنامه ی قسمت ویری اسکچاپ

قسمت اول

  1. نحوه نصب ویری
  2. مبحث GI(نورپردازی محیطی Environment Lighting)
  3. موتور محاسبه Irradiance Map
  4. موتور محاسبه Light Cache
  5. VRAY Sun، Aerial Perspective برای شبیه سازی مه
  6. تصاویر HDRI برای نورپردازی صحنه های خارجی
  7. VRAY Lights
  8. جلوه Lens Effect
  9. دوربین و پارامترهای آن
  10. نحوہ ایجاد جلوہ DOF

قسمت دوم

  1. متریال، انعکاس متریال
  2. پارامترهای رفلکت، Fall Off
  3. Bitmap، Color Correction
  4. تکسچرها در فوتوشاپ
  5. نحوه کنترل انعکاس متریال به وسیله Map
  6. VRAY Blend
  7. Refract
  8. Fog color  و ساخت مایعات رنگی و آشنایی با ماده ی Vray2SideMtl
  9. حالت Translucency وحالت های BRDF

قسمت سوم

  1. Image Sampler (AA)
  2. Min Shade Rate  و Antialiasing Filters
  3. VRAY Interactive. حالت های مختلف رندرینگ در ویری
  4. Render Elements

 

مخاطبان

  1. دانشجویان و دانش آموزان معماری
  2. فارق التحصیلان رشته معماری/ شهرسازی/ ...
  3. شاغلان در عرصه معماری/ انرژی/ اجرا/ نظارت/...
  4. کسانی که به دنبال وسعت دادن به قابلیت های نرم افزاری/ حرفه ای/  پژوهشی/... خود هستند.
  5. کسانی که به دنبال تولید دیاگرام های / رندر های/ احجام ... حرفه ای هستند.
  6. کسانی که به دنبال اشتغال در حوزه مرمت / باز سازی /... هستند.

پیش نیازها

این دوره پیش نیازی ندارد.

مهارت ها

  1. یادگیری مدلسازی با سرعت نسبتا بالا
  2. طراحی کانسپت با سرعت نسبتا بالا
  3. مدیریت و سازماندهی دادن فایل ها
  4. تکسچرینگ و متریال
  5. ابزارهای مهندسی
  6. خروجی های اسکچاپ
  7. رندرگیری با استفاده از ویری