گرس هاپر مقدماتی حضوری

گرس هاپر مقدماتی حضوری

مدت: 55 ساعت

تعداد جلسات: 14 جلسه

شرح و سرفصل ها

مدرس: مهندس نیلوفر حسینی
روز های برگزاری: شنبه ها ساعت 21-17:30

*این کلاس در سال 1401 شروع میشود
*برای شرکت در کلاس همراه داشتن لپ تاپ الزامیست

 

سرفصل ها

  • آشنایی مقدماتی
    • اصول اولیه طراحی پارامتریک
    • منوها و ارتباط محیط گرس هاپر و راینو
    • آشنایی با انواع داده ها در گرس هاپر
    •  آشنایی با مبانی الگوریتم نویسی
  • آشنایی با شیوه‌های متفاوت مدل‌سازی و بررسیِ نقاط ضعف و قوت هر یک از شیوه‌ها.
    • Mesh
    • Nurbs
  • آشنایی با منطقِ فضایِ بدونِ‌بُعد (Point، Vector و ...) و محاسبات مربوط به‌آن.
    •  طول بردار
    • فاصلۀ دونقطه
    • میانگین چند نقطه
  • آشنایی با منطق فضایِ یک‌بُعدی، (Line، Polyline، NurbsCurve، InterpolateCurve و ...) و محاسبات مربوط به آن.
    • طولِ خط و منحنی
    • کار با دامنۀ منحنی و  پارامترِ t
    • مفهوم بردار نرمال
    • کار با ControlPoints
    • Curvature
    •  Continuity
    • ControlPolygon
    •  Weights
    •  Knots
    •  Kink
    • Tangent Vector
    • Degree
    • Bezier
  • آشنایی با منطق فضای دوبُعدی (NurbsSurface، TrimmedSurface، Plane و ...) و محاسبات مربوط به آن.
    • کار با دامنه و پارامترهای U و V
    • بردار نرمال در سطوح
    • کار با ControlPoints
    • Tangent Vector
    • Edge
    • Vertex
    • Developable Surface
    •  Surface ClosestPoint
    • Surface Unrolling
    • Project
  • آشنایی با منطق فضای سه‌بُعدی، (Polysrf، ClosedPolysrf، TwistedBox و ...) و محاسبات مربوط به آن.
    • پارامتر‌های UVW
    •  Evaluate Box
    • BlendBox
    • TwistedBox
    • Unfold
  • آشنایی با منطق Mesh (Triangular Mesh، Quadrilaterals، Polyhedral، IsoMesh و ...)  و محاسبات مربوط به آن.
    • Mesh Smoothing
    • Subdivision
    • ‌Remeshing
    • Face Normal
    • Mesh Evaluation
    • الگوریتم Voronoi
    • الگوریتم Convex Hull
  • آشنایی با Data Management و Data Manipulation در گرسهاپر
    • کار با لیست و ساختار داده
    • نحوه کار با دامنه ها
    • آشنایی با درخت های داده
  •  کار با الگوریتم‌های تولید نقوش و مفهوم Morphing
    • ساخت الگو در گرس هاپر و مورف کردن آن به سطح هدف
    • کار با مولفه surface morph
    • کار با منطق مورف کردن جهت ایجاد نقوش
    • تولید پترنهای الگوریتمیک و آشنایی با پلاگین های مربوطه
  •  کار با الگوریتم های ایجاد عاملیت جذب و روش های ایجاد شرط برای آن
    • فهم تکنیک جذب در مدلسازی و طراحی
    • کار با منطق جذب (نقطه و خط)
    • کار با منطق جذب و اتخاب الگوها با توجه به دامنه هدف
    • ایجاد شرط روی ویژگی جذب
    • تغییر بازشوهای پنل ها با توجه به ویژگی جذب
  • کار با ابزارهای تولید عدد تصادفی
  •  

  • آشنایی با پلاگین های کاربردی و طریقه نصب آنها
  •  

  • الگوریتم ژنتیک و بهینه سازی و کار با گالاپاگوس

پیش نیاز دوره

  • تمام مباحث گرس هاپر از بیس میباشد
  • صرفا آشنایی با محیط راینو کافیست

 

مخاطبین دوره

  • دانشجویان معماری و فارغ التحصیلان معماری  و علاقه مندان به معماری رایانشی ، الگوریتمیک ، پارامتریک

 

توضیحات تکمیلی

  • در انتهای دوره مدرک به دانشجویان ارائه میشود