مطالعه و پذیرفتن آیین نامه ثبت نام الزامیست
× مرکز معماری ایران هیچ نماینده فعالی خارج از تهران ندارد

software box2

در این فرم می توانید اطلاعات دوره آموزشی را مشاهده نموده و اقدام به پیش ثبت نام یا ثبت نام قطعی در کلاس های دوره نمایید

software box2



مدت: 138 hour


تعداد جلسات: 34 جلسه


مبلغ شهریه: 44,300,000 ریال

شرح و سرفصل ها

نام دوره :software box2 (revit + enscape + post production + twin motion)

مدرس/مدرسین : مهندسین محمدجواد پاکزاد- سپیده حسینی - محمدرضا کدخدا و پوریا احمدی

زمان برگزاری :شنبه و سه شنبه ها 17الی 21  استارت اواخر آبان1400

سرفصل ها :

Autodesk revit:

 

BIM

مقدمه BIM

بعد سوم

بعد چهارم، پنجم، ششم و هفتم

توضیح BIM roles, Standard,  مزایای BIM

توضیح Ar - Vr - اسکن لیزری

فصل اول آشنایی با محیط

آشنایی با محیط و ابزارهای Zoom , شورت کات ها

ترسیم دیوار و ابزار انتخاب

انواع مدل های دیوار

ابزار های ویرایشی مانند: Trim, Offset , Extend , …

تمرین

حل تمرین -توضیح  Temporary Dimension

حل مجدد تمرین با Temporary Dimension

توضیح Location line

فصل دوم (دیوار و Floor)

توضیح دیتیل طبقات(تخته) - ترسیم Level Line

توضیح ارتفاع طبقات(تخته) - ترسیم دیوار در طبقات

حل تمرین - نحوه اضافه کردن نما (اگر پاک شده باشد)

ترسیم کنسول تمرین

ترسیم کف و سقف - Floor

نکات Floor - جانپناه - Void  و محوطه سازی

ترسیم دربو پنجره - View Range - Plan Region

ساخت Template اختصاصی

فصل سوم (اتصال دیوار و کف)

توضیح انواع دیوار ها (تخته) - مشخصات لایه های دیوار - ساخت متریال

توضیح دیوار چند لایه(تخته) - ساخت چند مدل دیوار چند لایه

ترسیم دیوار 5 لایه

توضیح اتصالات دیوار و Floor (تخته) - Attach , Join - ترسیم مثال

توضیح شیارها (تخته) - اصلاح شیار ها

اضافه کردن لول های معماری - ترسیم کفسازی معماری

ابزارهای Hide , Isolate

ابزار Section Box

توضیح و مثال های Stacked Wall

پله بخش اول

توضیح مشخصات پله (تخته) - ترسیم پله های چند رامپه

ویرایش پله های اتوماتیک (نقطه و فلش)

پله های دستی (Edit sketch)

پله های چند به چند

نکات چالشی پله

تکثیر پله در طبقات و خالی کردن سقف ها

پله بخش دوم

دسته بندی پله ها - ترسیم پله های محوطه

حل تمرین

پله گرد

مدل های پیش فرض پله

نکات اجرایی و فاز 2 ای پله

ترسیم Ramp

ویرایش رمپ ها

رمپ مارپیچ

ادامه رمپ منحنی

نرده (بخش مقدماتی) "تنظیمات و طراحی در فصل 13 پارت 2"

Curtain Wall

توضیح اجزا کرتین وال (تخته) - 33 مدل پیش فرض کرتین وال

تنظیمات کرتین وال

توضیح تمرین

حل تمرین

طراحی اختصاصی کرتین وال - انواع ترسیم Grid - توضیح مثال

حل تمرین - Add/remove segment

طراحی پنل ها - پنل رنگی و CW در CW

حل مشکل نداشتن پنل Empty

جانمایی درب و پنجره

ویرایش کرتین وال Storfront و طراحی اختصاصی

رنگی کردن کل پنل ها

نکات Duplicate  برای طراحی مجزای چند کرتین وال

انتخاب هوشمند پنل ها

تمرین پارتیشن

اصلاح Mullion های گوشه (Corner Mullion) و Spider  کردن

جایگذاری CW در دیوار - کرتین وال منحنی - تنظیم اندازه Mullion ها

Edit Profile دیوار ها

ساخت پارتیشن های ترکیبی / فریم های مدل دار

Roof Foorprint

توضیح انواع Roof (بام)(تخته)  و ترسیم چند مدل سوله

ابزار های: Opening - Join roof - لبه ها

سقف نواری و برش افقی سقف

ترسیم سقف پاگودا

ترسیم سقف با Slope arrow

ترسیم چند مثال

ترسیم چند مثال

شیشه ای کردن سقف ها  (Slope Glazing)

ترسیم سقف های خاص با Sub-element

ترسیم رمپ با تکنیک Sub-Element - پر کردن زیر رمپ ها

Roof Extrution

ترسیم Roof Extrution  و Set کردن نماها بعنوان صفحه کاری

مثال

برش زدن و فرم دادن به پلان Roof

طراحی نورگیر  (شیشه ای کردن سقف)

اضافه کردن Dormer

اضافه کردن ورودی

نحوه وارد کردن نقشه های AutiCAD به Revit

توضیح نقشه های فرودگاه رامسر و ترسیم بخش هایی از آن

توضیح پالت Visibilitu/Graphic  و نحوه تعریف Filter

توضیح نکات فایل AutoCAD وارد شده در Revit و Query

ابزار Room

ابزار Area

سازه

توضیح انواع اسکلت و سقف (تخته) و ترسیم لول های سازه ای

آکس بندی - ستون گذاری و ترسیم فونداسیون

تیرهای اصلی

تیر های فرعی - Beam system

ویرایش Beam system - طراحی آزاد

بادبند

تیر ریزی سقف های شیب دار

ترسیم Slab طبقات

نکات تکمیلی فونداسیون

ترسیم خرپا

ستون های مورب

میلگرد گذاری

لینک و سقف کاذب

توضیح لینک و کاربرد اول آن (تکثیر در سایت)

نحوه ویرایش لینک ها و تنظیمات آن

کاربرد دوم لینک: پارت بندی و Copy/Monitor

سبک سازی فایل از طریق لینک - Bind  کردن

کاربرد سوم لینک: ادغام دیسیپلین های مختلف

چند نکته: 1-لینک در لینک  2-جابجایی فایل اصلی 3-چرخش پروژه

توضیح استراتژی ترسیم جداگانه سفت کاری و نازک کاری دیوار ها

سقف کاذب (Ceiling) - مثال

توپوگرافی

ایجاد لول سایت - ایجاد توپوگرافی با نقطه گزاری - Pad - Subregion و رمپ و پله

مدلسازی پیاده رو و محیط پیرامونی پروژه

استفاده از فایل AutoCAd برای ساخت توپوگرافی

مدلسازی - Model in place

توضیح ویژگی های Model in place (تخته) - دستورات Extrude/Blend/Revolve

توضیح Void - مکمل Wall/Roof/Ceiling/Floor

توضیح تمرین ویلا

ترسیم ویلا

توضیح تمرین Auditorium

ترسیم تمرین Auditorium

ترسیم حسینیه

توضیح دستور Sweep و اضافه کردن جزییات به تمرین حسینیه

مثال برای Sweep

دستور Swept blend

استفاده از Pick Path 3D در دستورات Sweep , Swept blend

نکته Set کردن صفحه کاری در Model in place

تکنیک دیوار در دیوار

خالی کردن دیوار های منحنی از طریق Void و Opening  و Text 3D

ابزار های Sweep / Reveal

ساخت Family

توضیح Family (تخته) و ساخت Grid Head

توضیح تمرین Level Head

حل تمرین Level Head

تغییر پیش فرض های Revit مانند: Section Head, Callout Head

ساخت Mullion

ساخت ستون

پارامتریک کردن ستون

ساخت ستون 6 ضلعی

ساخت تیر (Structural Framing) به شکل I

ساخت درب

ساخت درب مخصوص کرتین وال

ساخت Curtain Panel دوجداره

ساخت چراغ آباژور

ساخت میز 4 پایه بصورت پارامتریک

ساخت ستون دوبل با ورق بصورت پارامتریک قسمت اول

ساخت ستون دوبل با ورق بصورت پارامتریک قسمت دوم

ساخت ستون دوبل با ورق بصورت پارامتریک قسمت سوم

ساخت مقطع خاص برای اجزا پله (Tread,Riser,Nosing)

توضیح Family های Hosted

ساخت چراغ دیواری (Wall Base) و مقایسه Wall Base و Face Base

ساخت جعبه آتش نشانی (Fire Box)

ساخت سرویس ایرانی

ساخت لوستر چند شعله

ساخت نرده

توضیح اجزا نرده  و ساخت یک مدل نرده طراحی شده

مثال (با تمرکز بر Rail ها)

مثالی دیگر

مثالی دیگر

نرده دوکی

نرده عصایی

نرده پنلی

نرده شیشه ای پنلی کورب روی پله

نرده به عنوان سازه پله شیشه ای معلق / پیچ و مهره ای

توضیح Hosting  نرده

جانمایی درخت و چراغ بر روی توپوگرافی از طریق نرده

ابزارهای دو بعدی

ابزار Detail Component - مثال فلاشینگ ، کفشور و Break line

تبدیل بلاک های اتوکدی به مبلمان های 2 بعدی Revit

ابزار Repeating Detail - مثال: آجر کاری، عایق، دوکی نما و سفال های شیروانی

ساخت 2 بعدی آویز سقف کاذب از طریق بلاک اتوکدی

ابزار های Revision cloud , Insulation , Text

توضیح Symbol و تفاوت آن با Detail Item

ابزار Tag

ادامه Tag , ویرایش گرافیکی Tag

ابزار Material Tag

توضیح و کاربرد Group

نقشه کشی های فاز 2 ای

اندازه گزاری - Dimension

تفکیک پلان اندازه گزاری و مبلمان (Duplicate View , View Template)

ساخت مدل های مختلف خط (Line Pattern / Line Style)

توضیح Object Style و کاربرد آن در کنترل گرافیکی و ضخامت قلم

توضیح Linework

توضیح Hidden Line کردن Object های پشتی

توضیح هاشور (Fill Pattern) - اضافه کردن هاشور های جدید(از اتوکد و ... )

نحوه بزرگنمایی سرویس

ترسیم برش بزرگنمایی سرویس

نحوه بزرگنمایی پله

متره و بزگنمایی درب و پنجره

توضیح کامل متره  (Quantities/Schedule)

توضیح Material Take off , View List , Sheet List

تعریف پارامتر جدید و انجام محاسبات (متره غیر مستقیم) قسمت اول

تعریف پارامتر جدید و انجام محاسبات (متره غیر مستقیم) قسمت دوم

شرط نویسی برای پارامتر ها (عیب یابی) و نحوه خروجی گرفتن به Excell

تیپ بندی و بزرگنمایی درب و پنجره

مرور تیپ بندی بر روی یک مثال

پرینت و شیت بندی ، خروجی و ...

آماده سازی نقشه ها جهت پرینت و شیت بندی

تنظیم ضخامت قلم

ساخت شیت (Titleblock)

شیت بندی View  ها

تنظیمات Print

ابزار Scope Box

ابزار Purge

نحوه Export به 3DMax , Lumion , Enscape

نجوه Export گرفتن به AutoCAD

Mass

توضیح Mass و کاربرد های آن - تکنیک های ساخت در Mass

تکنیک های ساخت در Mass   و ابزار های Add Edge , Add Profile

ادامه تکنیک های ساخت در Mass

توضیح مثال ویلا

ترسیم مثال ویلا

توضیح مثال Audatrium

ترسیم مثال Audatrium

توضیح مثال Ad Classic

ترسیم مثال Ad Classic

توضیح option ها، مانند 3D Snapping , …  و تفاوت Ref Line و Model Line

توضیح Mass in Place

تمرین پردیس سینمایی

توضیح روکش کردن Mass  همان (Mass Study)

روکش کردن پروژه های مدل شده

روکش کردن پروژه ای دیگر

وارد کردن احجام پیچیده از Max و Rhino

توضیح انواع Pattern ها و نحوه مدلسازی آنها

استفاده از  Pattern های پیش فرض

ساخت چند Pattern اختصاصی

مثال 1: ساخت Pettrn نما (متحرک) Adaptive  قسمت اول

ساخت Pettrn نما (متحرک) Adaptive  قسمت دوم

ساخت Pettrn نما (متحرک) Adaptive  قسمت سوم

مثال 2: ساخت Pettrn نما  (Adaptive)

مثال 3: ساخت Pettrn نما  (Adaptive)

مدلسازی پروژه پل

مدلسازی پروژه کلیسای برازیلیا

مداسازی استادیوم بنز

مدلسازی نمای آجری

 

رندر و انیمیشن

پروسه رندرگیری - مشخصات متریال (استفاده از متریال های پیش فرض)

ساخت متریال های اختصاصی (استفاده از تصویر بافت های اختصاصی در Google)

اختصاص متریال در پروژه ویلا (ساخت چمن و کاشی استخر و ... )

اختصاص متریال در پروژه ویلا (آّب و شیشه و شیشه رنگی و Pattern )

ساخت متریال فلز و متریال های متخلل (Opacity)

تکنیک های Split Face / Paint / Decal و آدرس دهی بافت های جابجا شده.

نورپردازی و دوربین گذاری و مشخصات و تنظیمات خورشید

تنظیمات Render

تنظیم و جانمایی نورهای مصنوعی (چراغ )

تنظیمات برای رندر شب

نور مخفی

نحوه گرفتن Render in cloud , رندر پاناروما و 360 درجه

رندر داخلی

انیمیشن

مبحث Sun Study

 

enscape :

  • معرفی اجمالی Enscape برای Revit، اسکچ آپ و راینو
  • سخت افزار مناسب برای استفاده اینسکیپ
  • مقایسه کارت گرافیک های مورد نیاز
  • نصب و راه اندازی Enscape در Revit، اسچ آپ و راینو
  • آشنایی با محیط اینسکیپ
  • آشنایی با کلید های Navigation در Enscape
  • آشنایی با سوئیچ بین حالت های قدم زدن، پرواز و ارتوگرافیک
  • آشنایی با BIM Information در Enscape
  • آشنایی با کنترل موقعیت، زمان و زاویه خورشید
  • آشنایی با قرارگیری حالت های دوبعدی مدل در اینسکیپ
  • بررسی چگونگی پشتیبانی اینسکیپ از متریال های Revit
  • آشنایی با پنجره تنظیمات عمومی (General Settings) به صورت کامل
  • تکنیک های استفاده از گزینه های پنجره General Settings
  • همگام سازی دوربین اینسکیپ با Revit
  • شخصی سازی پنجره اینسکیپ
  • آشنایی با پنجره Visual Settings برای تنظیمات نمایشی و افکت گذاری
  • ایجاد ذخیره سازی تنظیمات در اینسکیپ
  • آموزش کامل همراه با تکنیک زبانه Rendering در اینسکیپ
  • آموزش کامل همراه با تکنیک زبانه Image در اینسکیپ
  • آموزش کامل همراه با تکنیک زبانه Atmosphere در اینسکیپ
  • آموزش کامل همراه با تکنیک زبانه Capture در اینسکیپ
  • آموزش مدیریت دید های سه بعدی در اینسکیپ
  • آشنایی با پنجره متریال Revit
  • آشنایی با تنظیم متریال Revit برای اینسکیپ و ترفندهای آن
  • آموزش ایجاد انواع متریال در Revit برای اینسکیپ
  • ساخت متریال های بتن، شیشه، آب، چمن و … مخصوص Enscape به صورت حرفه ای
  • آموزش حرفه ای گزینه های پنجره متریال Revit برای Enscape
  • استفاده از نورهای IES در اینسکیپ
  • مزایا و معایت استفاده از کتابخانه اینسکیپ در Revit
  • آموزش خروجی تصویر پروژه های Revit با Enscape
  • تنظیمات افکت های اینسکیپ برای خروجی یا رندر
  • ایجاد رندرهای دوبعدی (نما، برش) فایل Revit با اینسکیپ
  • ایجاد خروجی اجرایی (EXE) برای کارفرما، بدون نیاز به نصب هرگونه برنامه CAD
  • تنظیمات و پیکربندی خروجی EXE
  • بررسی طراحی با اینسکیپ
  • ایجاد صداگذاری در مدل Revit
  • کنترل صداهای قرار داده شده در محیط Revit
  • ایجاد رندر پانوراما (360 درجه)
  • آشنایی با انیمیشن اینسکیپ در Revit
  • آموزش ایجاد فریم برای انیمیشن
  • تنظیم و ویرایش فریم های ایجاد شده
  • اضافه کردن/حذف کردن فریم های جدید بر روی یک مسیر
  • ایجاد افکت های اینسکیپ در انیمیشن
  • کنترل مسیر انیمیشن
  • ذخیره سازی مسیر انیمیشن ایجاد شده
  • بارگذاری مسیرهای انیمیشن ذخیره شده
  • خروجی انیمیشن ایجاد شده
  • تنظیم موقعیت جغرافیایی در نرم افزار برای اینسکیپ

 

Post production:

  • آشنایی با ابزارهای فتوشاپ بصورت کاربردی در جهت روند  طراحی معماری
  • متریال دهی به رندر خام و حتی اسکیس
  • پست پروداکشن رندر دید ناظر روز به روش اول
  • پست پروداکشن رندر دید ناظر روز به روش دوم
  • پست پروداکشن رندر شب
  • پست پروداکشن رندر بارانی و برفی
  • پست پروداکشن رندر دید پرنده
  • پست پروداکشن رندر داخلی
  • شیت بندی و ارایه مدارک اتوکــــد     

Twin motion:

جلسه اول

  • دانلود و شناخت امکانات توین موشن - چرا توین موشن ؟
  • ساخت توپوگرافی و شرایط آب و هوایی

جلسه دوم

  • نحوه وارد کردن مدل سه بعدی از نرم افزارهای رایج مدلینگ
  • ایجاد تغییر در مدل
  • متریال دهی و تنظیمات تخصصی آن - طراحی سبزینگی

جلسه سوم

  • آشنایی با بانک متریال فوق العاده ی مگااسکن
  • بکارگیری نرم افزار CrazyBump در ساخت متریال خاص
  • آشنایی با Object های آماده نرم افزار

جلسه چهارم

  • نحوه کنترل آبجکت های نرم افزار
  • ساخت یک صحنه از صفرتاصد

جلسه پنجم

  • آشنایی با نورپردازی تخصصی
  • ساخت فضای شهری
  • تنظیمات مناسب رندر ایستا (تک فریم) - رندر گیری

جلسه ششم

  • دایمنشن گذاری محیط
  • نحوه ایجاد سناریو
  • تنظیمات رندر پویا (انیمیشن) و گرفتن انیمیشن
  • آموزش انتخاب موسیقی انیمیشن مطابق با سناریو

جلسه هفتم

  • خروجی پانوراما
  • خروجی VR

جلسه هشتم

  • خروجی Standalone
  • آموزش میکس و ادیت فیلم و انیمیشن (هدیه ویژه
  •  
  • جلسه نهم
  • دست در دست کارفرما در پروژه قدم بزن

 

پیش نیاز دوره:

  • -

مخاطبان دوره:

  • افرادی که قصد مهاجرت دارند
  • افرادی که نیاز به رزومه تصویری دارند
  • دانشجویان معماری
  • فارق التحصیلان رشته معماری/ شهرسازی/ ...
  • شاغلان در عرصه معماری/ انرژی/ اجرا/ نظارت/...
  • کسانی که به دنبال وسعت دادن به قابلیت های نرم افزاری/ حرفه ای /... خود هستند.

 

پیش ثبت نام و رزرو
در این بخش می توانید در صورت عدم وجود کلاس های این دوره، در این دوره پیش ثبت نام نمایید تا به محض به حد نصاب رسیدن نفرات، کلاس مورد نظر تشکیل و برگزار شود
22,000,000 ریال
کلاسهای این دوره

توجه:

  • در این بخش می توانید کلاس های موجود این دوره را مشاهده، ارزیابی و جهت ثبت نام قطعی انتخاب نمایید
  • به جنسیت و نوع برگزاری کلاس حتما دقت فرمایید
  • با استفاده از دکمه اطلاعات می توانید جزئیات بیشتر و همچنین شرح و سرفصل های کلاس را مشاهده نمایید
  • از زمان و روزهای برگزاری کلاس می توانید با زدن دکمه زمان مطلع شوید
  • کلاس مورد نظر شما می تواند اقلام آموزشی نیز داشته باشد که در سبد ثبت نام قابل رویت و انتخاب خواهد بود
  • ممکن است کلاس مورد نظر شما به علت نوع برگزاری و عوامل دیگر، شهریه ای متفاوت از شهریه پایه دوره داشته باشد
  • در انتخاب ترم و کلاس خود دقت نمایید

انتخاب کلاس

مرکز معماری ایران